တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၂)

ျဖစ္ရပ္ (၂)

“ျဗန္း… ျဗန္း… ”
စားပြဲေပၚ ၾကိမ္လံုးက်သံေၾကာင့္ သူငယ္တန္း (ခ) သည္ ရုတ္ခ်ည္း ျငိမ္ဆိတ္သြား၏။ ငါးႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္တို႔သည္ မ်က္လံုးကေလးမ်ား ဝိုင္းကာ ဆရာမကို ၾကည့္ေနၾက၏။
‘ဆူလွခ်ည္လား၊ ပါးစပ္ေတြ ပိတ္၊ စာအုပ္ေတြ ဖြင့္၊ ဒါ အိမ္မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္း… ေက်ာင္း”
မ်က္ႏွာတင္း၍ ေလသံမာေသာ ဆရာမသည္ ၾကိမ္လံုးကို စားပြဲေပၚသို႔ အသံျမည္ေအာင္ ပစ္တင္လိုက္သည္။

“ကဲ… အားလံုး ‘ဏ’ၾကီး တစ္မ်က္ႏွာ ေရးၾကရမယ္။ အခုအခ်ိန္အတြင္း ျပီးေအာင္ေရးရမွာေနာ္။ ေနာက္ထပ္ တစ္မ်က္ႏွာကို အိမ္စာလုပ္ခဲ့ၾကရမယ္။ ၾကားၾကလား၊ ကိုင္း… ေရးၾကေတာ့”
တစ္တန္းလံုး တိတ္ဆိတ္လ်က္ ရွိသည္။ စာအုပ္ေတြ ေရွ႕မွာ ထားကာ ခံုေတြေပၚမွာ ျငိမ္ျငိမ္ေလးေတြ ထိုင္ေနၾကသည္။ လက္ကေလးေတြက လြဲ၍ သူတို႔ မလႈပ္ရွားႏိုင္ၾက။ မလႈပ္ရွားဝ့ံၾက။

ဒုတိယခံုတန္း အစြန္းမွ ေမမီစိုးသည္ သူႏွင့္ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ တစ္ဖက္ခံုစြန္းမွ စည္သူေအာင္ ‘ဏ’ၾကီး အေရးမွားေနေၾကာင္း ေတြ႕လိုက္ရ၏။ သူက စည္သူေအာင္ကို တုိးတိုးေလး ေခၚလိုက္သည္။
“စည္သူေအာင္… စည္သူေအာင္ နင္ေရးတာ မွားေနတယ္။ ကၾကီး ျဖစ္ေနတယ္။”
စည္သူေအာင္သည္ တစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္၏။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ စိတ္ရႈပ္ေထြးေနပံုရသည္။
“ေဟာဒီမွာ ဏၾကီးက ဒီလိုေရးရတာ”
ေမမီစိုးက သူ႔စာအုပ္ကို ေထာင္ျပလိုက္သည္။
“ေမမီစိုး”
ဆရာမ၏ အသံက မိုးခ်ဳန္းသလို ျမည္ဟည္းသြား၏။ ေမမီစိုး၏ လက္ထဲက စာအုပ္လြတ္က်သြားေလသည္။
“ဘာျဖစ္လို႔ စကားေျပာရတာလဲ၊ အခုခ်က္ခ်င္း ခံုေပၚမွာ ဒူးေထာက္စမ္း၊ ဒူးေထာက္ျပီးေရး၊ ေနာက္တစ္ခါ လႈပ္ဝ့ံ လႈပ္ၾကည့္စမ္း၊ ၾကိမ္လံုးစာ မိသြားမယ္”

ေမမီစိုးသည္ ခံုေပၚတြင္ ဒူးေထာက္လိုက္ရ၏။ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး တုန္ေနသည္။ ဒူးႏွစ္ဖက္၏ ေအာက္မွာ ဇီးေစ့လား ေက်ာက္ခဲငယ္လား မသိ၊ ဖိမိလ်က္သား ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူေနရာမေရႊ႕ရဲ၊ မလႈပ္ရဲ၊ သည္အတိုင္း ေပ၍ စာေရးရ၏။ ၾကာေသာ္ ဖိမိထားသည့္ေနရာက တစတစ နာက်င္၍လာသည္။ နဖူးမွာေခြ်းေတြ စို႔လာ၏။ အတန္းထဲမွာ သူတစ္ေယာက္တည္း ဒူးေထာက္ ေနရသည့္အျဖစ္။ ဒူးေအာက္ ျပင္းထန္လာသည့္ ေဝဒနာ၊ အရွက္ႏွင့္ နာက်င္မႈ။ နာက်င္မႈႏွင့္ အရွက္။ အရွက္၊ နာက်င္မႈ၊ အေၾကာက္၊ အေၾကာက္၊ အေၾကာက္။
သည္းမခံႏိုင္ေတာ့သည္၏ အဆံုး၌ ေမမီစိုး ငိုခ်လိုက္ေလသည္။
“ေအာင္မယ္ ဒူးေထာက္ခိုင္းတာေလးကို ငိုတယ္ေပါ့။ အေတာ္ အငိုဝါသနာပါတယ္နဲ႔ တူတယ္၊ ထြက္ခဲ့စမ္း ေရွ႕ကို”
ၾကိမ္လံုးသံ ျဗန္းခနဲေအာက္၌ သူငယ္တန္း (ခ) သည္ တုန္လႈပ္သြားေလသည္။

ေမးခြန္း။ ။ အနာဂတ္တြင္ ၾကီးျပင္းလာမည့္ ကေလးအတြက္ ျငိမ္ဝပ္စြာ နားေထာင္ျခင္းသည္ တန္ဖိုးျဖစ္ပါသလား။ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား ရိုင္းပင္း ကူညီစိတ္ကို ပ်ိဳးေထာင္ မေပးသင့္ဘူးလား။

မွတ္ခ်က္။ ။ ေမာင္သစ္ဆင္း၏ ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ သင့္ဘဝ မ်က္ႏွာဖံုးေဆာင္းပါးမ်ား မွ မူရင္းမပ်က္ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၁)
တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၂)
တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၃)
တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၄)
တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၅)
တုတ္တစ္ေခ်ာင္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၆)

7 comments:

sait phay yar said...

ကိုဗီးေရ...သင္တန္းေပးဘို႕အစခ်ီဘို႕ရွာတာ
ေက်းဇူးပါ..က်မေပးမဲ႕ေခါင္းစဥ္နဲ႕အေတာ္ဘဲ
ေနာက္ထပ္ရွိရင္ေပးပါဦး
လမ္းေလးလည္းညြန္ပါဦး

Unknown said...

အျမင္ေပၚမွာမူတည္ၿပီး အေျဖေတြကြာျခားသြား ႏိုင္တယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္...။ စာေရးသူရဲ႕ ကေလာင္နဲ႕ ေရးသားမွဳအရေတာ့ လက္ရွိအေနအထားရဲ႕ အျမင္အတြက္ ဆရာမ မွားပါတယ္...။ တစ္ျခားအျမင္တစ္မ်ိဳးဘက္က လည္း လွည့္ေတြးလို႕ေတာ့ ရမယ္ထင္ပါတယ္..။ View of Point တစ္ခုထဲကို ပိတ္ၿပီးေတြးေစျခင္းဟာ အႏာၱယ္ ၾကီးတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါတယ္...။

ဗီလိန္ said...

black dream ေျပာတာ လက္ခံပါတယ္။ ရႈေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ၾကည့္သင့္တာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေရးသူက အခု ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားရဲ႕ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ အေျခအေနေတြကို ေပါင္းျပီးတင္ျပျခင္းလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္ဆရာမမွ အဲေလာက္ဆိုးမယ္ မထင္ပါဘူး။ မဆိုးပါေစနဲ႔လို႔လည္း ဆုေတာင္းမိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၾကိမ္လံုးယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အမိန္႔မ်က္ကန္းနာခံမႈကို ေပ်ာက္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းပဲ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြအကုန္ မုန္းတီးေနၾကတဲ့ စနစ္တစ္ခု ဟာ ဒီကိစၥကေန အေျခခံတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ ဘယ္သူမေကာင္းလို႔ ဘာမျဖစ္ဘူး၊ ဘယ္သူမေကာင္းလို႔ ဘာမေကာင္း ေျပာေနတာထက္စာရင္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ အရင္ျပင္ရဦးမွာပါလားလို႔ မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္တဲ့ သေဘာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လာေရာက္အားေပးၾကတဲ့သူ အားလံုးကို ေက်းဇူး အထူးပဲတင္ရွိပါတယ္ဗ်ာ။ ကို black dream ေရ။ ေနာက္လည္းလာဖတ္ျပီး ေရးေပးဦးေနာ္။

Unknown said...

ေက်းဇူး ကိုဗီလိန္ေရ...။ အစ္ကိုေျပာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္က လက္ရွိအခ်ိန္အခါအရ အသင့္ေတာ္ အမွန္ကန္ဆံုးပါပဲ...။ အဲ့ဒါေၾကာင့္လဲ ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာေပါ့ တစ္ဖက္ပိတ္ေတြးတာဟာ အႏာၱရယ္ၾကီးေစတယ္လို႕..။ အဲ့လိုလူေတြေၾကာင့္ အခုဆို....။ ေျပာေတာ့ပါဘူး...လာ ေက်ာ္ထူး... ျပန္ရေအာင္ :P :)

ကုိ႐ုပ္ဆုိး said...

လက္ရွိဆရာ/မေတြရဲ႕အေနအထားက အရင္တုန္းကထက္စာရင္ ႀကိမ္လုံးကုိင္ယဥ္ေက်းမႈမဟုတ္ေတာ့ပါ။ က်ေနာ္ကိုယ္ေတြ႔ပါ (က်ေနာ့သမီးက ဒုတိယတန္းပါ။) အဆင့္က်သြားရင္ မိဘကုိေခၚေတြ႕ပါတယ္။ အိမ္မွာ အေပ်ာ္အပါးကုိ နည္းနည္းေလွ်ာ့ေပးဖုိ႔ေလာက္ပဲ ေျပာပါတယ္။ မိဘေတြကဘက္ကလည္း သားသမီးကုိၾကည့္ရပါမယ္။ က်ေနာ့သမီး အဆင့္-၁ကေန အဆင့္-၈ ေရာက္သြားတယ္။ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းစရာ မလုိပါ။ ဘ၀မွာ အနိမ့္အျမင့္ေတြရွိသလုိ၊ စာမွာလည္း အနိမ္႔အျမင့္ေတြရွိတယ္။ ေတာက္ေလွ်ာက္ အဆင့္-၁ ရေပမယ့္၊ အဆင့္က်သြားတဲ့အခါ အေၾကာင္းရင္းကုိ မိဘက ရွာေဖြရပါမယ္။ ေနမေကာင္းျဖစ္သြားလုိ႔လား၊ မိဘေၾကာင့္ ကေလးေက်ာင္းပ်က္ထားသလား၊ စတာေတြေပါ့။ ကေလးကုိေတာ့ ေခၚေျပာပါတယ္။ အဆင့္ က်တယ္ဆုိတာ၊ ေက်ာင္းသားရဲ႕တာ၀န္၊ ဒီေတာ့ အဆင့္ျပန္တက္ေအာင္ႀကိဳးစား၊ လုိခ်င္တာ တစ္ခုကုိ ၀ယ္ေပးမယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တာ၊ ေဆာ့တာ နည္းနည္းေလွ်ာ့၊ အဆင့္ျပန္တက္ရင္ နဂုိအတုိင္း ျပန္ေပးေဆာ့မယ္၊ ႐ုပ္ရွင္ျပန္ၾကည့္ရမယ္ စသလုိ အေပး၊ အယူေတြလုပ္ရပါမယ္။ ကေလးကုိ စိတ္ဓါတ္က်သြားေအာင္ မလုပ္ရပါဘူး။ အိမ္၀က ဆီးၿပီး႐ုိက္တဲ့ မိဘေတြ ယခုထက္တုိင္ ျမင္ရတုန္းပါ။ အဲဒီ မိဘေတြရဲ႕ ကေလးအတြက္ ၀မ္းနည္းပါတယ္။

ဗီလိန္ said...

အခုလို လာျပီး ျဖည့္စြက္ေရးသားေပးတာ ေက်းဇူးပဲေနာ္ ကိုရုပ္ဆိုး။ black dream ေရ။ ေနာက္တစ္ပုဒ္ ဆက္ဖတ္ျပီးေရးေပးဦး။

မိုးခါး said...

လူတုိင္းမဟုတ္ေပမယ့္ ရွိပါတယ္ ..

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ကိုယ့္မွာ အဆင္မေျပတာေလးရွိတာကို သူမ်ားလႊဲခ်တတ္တာမ်ိဳးေလ
စိတ္ဆိုတာ ေၾကာက္ဖို႕ ေကာင္းတယ္ ..